LLARGS SOMNIS

Lamont Sudduth




Lamont Sudduth és un artista experimental que fa de la imaginació un terreny d’exploració personal. Ell defineix tal principi descrivint la imaginació:“Imagination is the beginning of creation. You imagine what you desire, you will what you imagine and at last you create what you will”. D’aquesta manera ha anat creant un camí d’expressió buscant fer realitat els seus desitjos, somnis i inquietuds internes. La realitat no és només allò que veiem, també la nostra imaginació n’és de real. Els somnis, per tant, són reals des que neixen fins que moren, molt sovint massa aviat.

Lamonth Sudduth comenta la seva pròpia inquietud expressada en la seva obra més recent:“In todays post 9/11 world, a moment is needed to breath and reflect . Through my works encouraging deep thought and famous quotes are brought to life through the tension of color filled iconic form, expedited with metallic paints and charcoal. I believe the black line speaks clearly and is a carrier of universal language and strength no matter how curvilinear, straight, or whether used as random spatter”. Per mitjà de les seves paraules podem emprendre un viatge imaginari per la seva obra, sense perdre de vista que l’experiència i la visió personal són el més proper a la nostra pròpia vivència de la mateixa.

En el nostre número de maig, Lamont Sudduth presenta la seva sèrie Presence of war. Les marcades línies negres, que ell mateix destaca, emergeixen com a protagonistes a cadascuna de les seves peces. A Air wars aquestes línies ens duen a la frontera entre el que és celestial i el que és terrenal, però també al límit entre sòlid i eteri, la forta contradicció de la lleugeresa aparent d’un vol i la càrrega pesada de la violència que ens pot arribar des del cel, aprofitant la distància per tal de destruir. La duresa dels límits, d’allò enclaustrat, es mostra d’allò més severa en la peça que dóna títol a la sèrie, Presence of war. Figures geomètriques, allunyades del fruir de la vida però sent-ne el fruit al mateix temps, marcant clarament el seu territori, enfrontant vèrtexs inflexibles. The long walk és tot el contrari, contornejant-se entre rojos i clars lluminosos, però patit els tons grisos i les ferides del pensament violent.

Lamont Sudduth ens planteja la paradoxa dels qui pretenen veure la vida com a entitat geomètrica, la impossibilitat de quadrar el cercle, d’imposar una realitat que no existeix ni als seus caps, i del patiment que causen amb tot plegat. L’experimentació del seu art és, doncs, l’expressió d’una vida tan real com ho són els somnis.

Text de Juan Carlos Romero
Foto de Lamont Sudduth