THE SOFT MOON

  •                                                                                          CATALÀ
  • ENGLISH
  • ESPAÑOL
  • MENU

Després de la fi del món


Feel © The Soft Moon



Luis Vasquez és productor musical, cantant, autor de cançons i instrumentista nascut a Oakland, Califòrnia, en el si d'una família cubana. Però sobretot és conegut pel seu projecte musical The Soft Moon creat el 2009 encara que el seu debut discogràfic va ser en 2010 amb els senzills Breathe the Fire i Parallels previs a la publicació del primer i homònim àlbum aquest mateix any. The Soft Moon (Captured Tracks, 2010) va ser gravat durant un any a l'apartament de Luis Vasquez i incloïa cançons creades de manera molt espontània amb veus xiuxiuejants i atmosferes claustrofòbiques en un estil molt post-punk. El 2011 publica l'EP Total decay de quatre cançons que aprofundien en aires temibles i de nou rebent excel · lents crítiques. El seu segon àlbum titulat Zeros (Captured Tracks, 2012) és un treball més conceptual temàtic i fins i tot visual i des de llavors ha estat girant per Estats Units i Europa amb una banda de suport formada per Damon Way (percussions electròniques / sintetitzadors), Justin Anastasi (baix) i Keven Tecon (bateria). La seva última entrega és el senzill acte-editat Feel (2014). Mentrestant, ha estat vivint a Berlín per un temps i vaig tenir l'oportunitat d'entrevistar via Skype.

Per què et vas decidir per la creació musical?

És una manera d'expressar-me, d'expressar emocions a través de sons, melodies, etc És una mena de teràpia, aprendre del meu passat. M'ha servit clarament per adonar-me de certes coses sobre mi i la meva infància que per alguna raó m'ha fet sentir deprimit algunes vegades. Finalment, també m'ha fotut encara més perquè estic sent conscient de coses sobre la meva present, el meu passat ... saps? Crear pot ajudar per és també realment dur. En realitat sóc una persona feliç en aparença, especialment quan cuino, hahaha. Això és millor per a mi esperit d'escriure cançons.

Què significa la música per a tu?

Suposo que una mena de felicitat, et dóna objectius en la vida, sento que és una cosa que puc fer, és una existència veritable, puc expressar les meves pors, els meus malsons, els meus somnis ...

El teu verdader nom sona molt espanyol ...

Sí, la meva família és cubana però jo vaig néixer a Califòrnia on vaig créixer, a Oakland.

Definitivament, la teva música no té cap influència cubana.

Hahaha. Qui sap? Potser és una influència amagada. De fet, hi ha un important i molt inspirador bagatge afrocubà en la meva vida ia nivell musical també així com amb els paisatges del desert Mojave, on sempre he viscut. La meva família, els meus paisatges ...

A finals dels seixanta hi havia una banda anomenada Soft Machine. Una de les seves cançons es titulava Moon in June i una de les teves Machine ...

Sí, eren molt bons ... quina coincidència! Però no estava pensant en ells quan vaig decidir el nom.

Doncs, on trobares la teva Soft Moon?

Sona molt guai. Hi havia un escriptor, Italo Calvino, que va escriure un relat curt que es titulava així ... i cap altra banda es deia així.

El teu últim àlbum és Zeros. Pots parlar-nos del procés de creació del disc?

Quan el vaig gravar tenia un concepte en ment. La idea era tancar l'àlbum amb un revers del tema d'obertura. Volia expressar un escenari post-apocalíptic com esperança de renaixement. Sòl somiar amb la fi del món. Una altra cosa que voldria dir-te sobre el fet d'escriure cançons és que sempre intento aprofundir el màxim possible.

Zeros, Machines, Remembering the future. Són conceptes que em fan pensar en la música de Kraftwerk. Quines són les teves influències?

Kraftwerk és definitivament una gran influència. Però tot el que vull expressar en les meves cançons és una espècie de nou començament després de la fi del món. La música de Kraftwerk no té aquest sentit apocalíptic com el té en el meu cas. Més influències? Considero a Trent Reznor un pioner. El respecto completament.

La teva música és molt fosca i intensa. És un reflex de la teva personalitat?
No realment. No em veig tan fosc i intens, de fet sóc tot el contrari, com et vaig comentar abans, en general sóc una persona molt feliç en aparença. Probablement estic creat des d'un costat meu del qual no en sóc conscient ... qui sap.

Però sembla que tens molts Phantoms en la teva vida, com el títol d'una de les teves cançons.

Per descomptat tots tenim coses fosques després nosaltres ... però estic fent el que realment estimo fer.

Sobre actuar en directe, què és per a tu?

Té un efecte catàrtic. La meva música i els meus sentiments són lliures en aquell moment, tot surt a la llum. Però també és una feina dura traslladar les meves cançons a un espectacle en viu. Però finalment intento deixar que tot succeeixi naturalment perquè no crec en tenir un control excessiu sobre això.

El disseny artístic dels teus discos és molt interessant. Qui és l'artista? Em recorda l'època de la Bauhaus.

L'artista sóc jo hahaha. Jo disseny tots els meus discos. Gràcies per la referència a la Bauhaus, és una gran inspiració. Potser és una de les raons per les que visc a Berlín ara mateix, i vull seguir aquí per un llarg període. M'encanta.

A part de Berlín, alguna altra ciutat preferida?

Barcelona, ​​sí. Podria tocar allà deu vegades l'any, fàcilment. I París, allà ens amen i no sé perquè. Però Berlín ...

Noves direccions creatives?


Ser més jo mateix i combinar la meva música amb l'art visual, com Daft Punk que estan probablement al capdavant d'aquest corrent o DJ Shadow que gira amb una esfera enorme i toca en el seu interior mentre es projecten en ella imatges sorprenents.










Una entrevista deJuan Carlos Romero
Imatge de Luis Vasquez (The Soft Moon)
The Soft Moon website www.thesoftmoon.com
Tots els drets reservats