JAQUES MORELENBAUM CELLOSAM3ATRIO

  •                                                                                          CATALÀ
  • ENGLISH
  • ESPAÑOL
  • MENU

A saudade mais linda








Malgrat que els noms de João Gilberto, Antonio Carlos Jobim, Veloso i Gilberto Gil van fer acte de presència al llarg del concert, els protagonistes absoluts de la nit van ser el mateix Jaques Morelenbaum, al violoncel, Lula Galvão, a la guitarra, i Rafael Barata, bateria. A mi em va venir repetidament al cap Ron Carter, però aquesta és una altra història. Els tres excel·lents músics es van apoderar de la Sala 2 de l'Auditori de Barcelona així com del nostre esperit, seduït ja per endavant per la carrera de Morelenbaum i les delícies brasileres que del seu violoncel ens han brollat ​​al llarg de tants anys de talent immens. Amb veu afable, Jaques Morelenbaum ens anunciava que aquest és el seu primer projecte en solitari, el CelloSam3aTrio, i que estan presentant nou disc sota el títol Saudade do futuro, futuro da saudade, d'on van treure bona part d'un repertori amb el qual arrencava el 46 Voll-Damm Festival Internacional de Jazz de Barcelona. I quina meravella!

En les notes de l'àlbum Caetano Veloso es pregunta Como pode algo tão grandioso caber no que parece tão pequeno?qualificant Jaquinho de font inspiradora i d'una natural intel·ligència musical i gran generositat, alegrant de tenir per fi un disc completament seu. I bé és cert que la seva carrera ha estat la de l'acompanyant de luxe, la del arranjador que a l'ombra brillava més que ningú. El disc es compon de dotze temes dels quals tan sols dos són de composició pròpia, Maracatuesday i Ar livre, un altre del guitarrista del trio Lula Galvão, Abaporu, i la resta composicions clàssiques de la música popular brasilera en vibracions noves per les quals desfilen els noms de Moraes, Veloso, Buarque, Gil i Jobim, els pares de tot això.


La interpretació en viu del nou àlbum juntament amb algun tema extra com el principal de la banda sonora de la pel·lícula holandesa Paid, dirigida per Laurence Lamers el 2006, composta per Morelenbaum, va ser exquisida, donant compte els tres músics de la seva excel·lència. A destacar, a nivell personal, els temes propis de Morelenbaum on mostra la seva vessant més avantguardista i virtuosa al violoncel. El públic dempeus, abans i després del bis. I per molt temps.









Text de Juan Carlos Romero
Jaques Morelenbaum website www.facebook.com/j.morelenbaum
Foto cortesia de The Project
Tots els drets reservats